18 June 2012

Kemenangan Ikhwanul Muslimin penambah semangat Himpunan Hijau Ke Putrajaya

Semalam kita baru dikejutkan dengan berita sedih dengan kematian Al-Fadhil Ust. Yahya Othman yang merupakan tokoh murabbi PAS. Beliau sebelum ini pernah menerima tarbiyyah secara sistematik dari Ikhwanul Muslimin di waktu mudanya. Bahkan Tuan Guru Presiden PAS pernah menyebut bahawa Ust. Yahya merupakan satu-satu ahli PAS yang sempat dengan semua mursyidul Am kecuali Imam Hasan Al-Banna.

Hari ini, Gerakan Islam telah mendapat berita gembira dengan kemenangan tidak rasmi Dr. Muhamed Morsi yang mewakili Ikhwanul Muslimin sebagai presiden Mesir. Walaupun disaat kempen, pelbagai propaganda dilemparkan kepada calon ikhwan dengan pelbagai tuduhan. Alhamdulillah, rakyat Mesir tahu membezakan di antara intan dan kaca.

Bertembung antara dua berita...satu sedih..satu gembira.. Tetapi jika difikirkan, sesungguhnya orang beriman hatinya akan sentiasa rindu untuk segera bertemu dengan Allah SWT. Semoga modal yang arwah keluarkan ketika hidupnya mendapat pulangan dan keuntungan yang berlipat kali ganda oleh Allah SWT

Berkenaan dengan kemenangan ikhwanul Muslimin. Kalau difikirkan sebelum ini siapa sangka Husni Mubarak berjaya digulingkan oleh kuasa rakyat. Bahkan beliau sempat melihat gerakan Islam yang dibenci dan dimusuhi beliau berjaya mengambil tampuk pemerintahan Mesir. Ini semua antara kuasa Allah SWT yang berkuasa menukarkan manusia daripada di atas turun ke bawah, dari bawah naik ke atas.

"Sesungguhnya mempertahankan kemenangan lebih sukar daripada mencapai kemenangan" antara ucapan Tuan Guru Presiden PAS ketika PAS Terengganu mencapai kemenangan dalam PRU 1999. 

Cabaran yang terbesar kepada Presiden Mesir yang baru ialah macam mana nak laksanan keadilan Islam kepada rakyat mesir. seluruh dunia akan melihat gerak lincah politik pimpinan baru ikhwanul muslimin yang semestinya membawa nama Islam.

Ketika kemenangan revolusi Islam Iran, dunia barat berjaya menenggelamkan kemenangan tersebut dengan menimbulkan polemik sunni dan syiah. Kini, kemenangan Ikhwanul Muslimin boleh dianggap sebagai kemenangan gerakan Islam seluruh dunia. Sesungguhnya gerakan islam bersedia untuk mengambil kuasa dan mampu memerintah.

Bahkan kalau dikira dari sudut sejarah, PAS antara gerakan Islam pertama yang berjaya mendapat kuasa memerintah bermula tahun 1959 lagi.

Semoga kemenangan ini mampu menaikkan semangat jentera PAS untuk terus teguh bersama PAS dan teguh menyemarakkan himpunan Hijau ke Putrajaya...

Islam adalah agama yang memerintah..

Teruskan Perjuangan

...Bekerja Untuk Islam...

9.05 malam, Teras Jernang...

No comments: