27 February 2011

Ikhwanul Muslimin Pengganas?

Sebelum ini, rakyat Malaysia dimaklumkan tentang kedangkalan PM One Malaysia yang menuduh ikhwanul Muslimin dan Imam Al-Qaradhawi terlibat dalam keganasan dan ektrimis. Kenyataan tersebut telah dibidas oleh Tuan Guru Mursyidul Am, Tuan Guru Presiden, Timbalan Presiden.

Kenyataan pimpinan tertinggi ini memperlihatkan bahawa PAS sebagai sebuah gerakan Islam sentiasa akan membela rakan seperjuangan yang lain daripada fitnah mereka yang tidak memahami Islam secara menyeluruh.

Hari ini, kebetulan Penulis menonton rancangan dalam chanel History yang menceritakan tentang latar belakang Ikhwanul Muslimin. Sejarah yang dipaparkan banyak mendedahkan bagaimana kegiatan ikhwanul Muslimin dalam melahirkan pengganas yang bangkit menentang pemerintah. Runtuhnya Menara WTC, New York adalah punca daripada kesan perekrutan ikhwanul Muslimin kepada ahlinya semenjak daripada tahun 1948 lagi. Dakwanya lagi, antara buku yang mengajar ahli ikhwanul muslimin menjadi pengganas adalah buku karangan Syed Qutb iaitu "Petunjuk Sepanjang Jalan".

Ikhwanul Muslimin juga dianggap sebagai sebuah gerakan yang gilakan kuasa untuk memerintah mesir.!

Ini antara dakwaan barat yang mengkin menjadi rujukan Perdana Menteri One Malaysia. Berbetulan pula, PM One Malaysia telah menggunakan perkhidmatan APCO World Wide sebagai penasihat.

Mungkin kalungan bunga kepada kubur Mustafa Kamal Attaturk (laknatullah) ini pun hasil daripada nasihat syarikat tersebut, waallahua'lam.

Ikhwanul Muslimin merupakan antara gerakan Islam yang pertama yang mempunyai agenda tarbiyyah yang tersusun selepas jatuhnya Khilafah Islam pada tahun 1924.

Gerakan yang dipelopori oleh Al-Imam As-Syahid Hassan Al-Banna telah berjaya menarik ratusan ribu umat Islam untuk sama-sama berjihad mengembalikan khilafah Islamiyyah yang telah gugur.

Di sinilah bermula kebencian barat kepada Ulamak Islam yang menceburkan diri dalam perjuangan. Al-Imam Hassan Al-Banna telah dibunuh dalam usaha yang terancang.

Hari ini, Imam Yusuf Al-Qaradhawi mula dikecam kerana dikatakan terlibat dalam usaha menjatuhkan Husni Mubarak melalui kenyataan beliau dalam Al-Jazeera.

Tuan Guru Presiden PAS pun pernah dituduh pengganas oleh media barat sehingga pernah dituduh sebagai orang dua dalam Al-Qaedah.

PAS seperti Ikhwanul Muslimin sebagai sebuah Gerakan Islam yang ditubuhkan untuk mengembalikan pemerintahan yang berteraskan kepada Al-Quran dan Sunnah.

Mengeluarkan kenyataan Ikhwanul Muslimin pengganas seakan sama mengeluarkan kenyataan seperti PAS juga pengganas.

Adakah dikira satu keganasan apabila sebuah pertubuhan terlibat dalam menjatuhkan pemerintah yang membunuh rakyatnya sendiri.?

Adakah dikira satu keganasan apabila sebuah pertubuhan terlibat dalam menjatuhkan pemimpin yang menghak milikkan harta rakyat.?

Adakah dikira satu keganasa apabila sebuah pertubuhan terlibat dalam menjatuhkan pemimpin yang mengongkong suara rakyat.?

Ikhwanul Muslimin hanya mempertahankan hak rakyat yang dijamin oleh Islam. jadi mana ganasnya.?

Penulis bukan pengkagum ikhwanul Muslimin (dalam konteks sekarang) tetapi tuduhan ikhwanul muslimin pengganas adalah tuduhan yang paling tidak boleh diterima...

bertaubatlah PM One Malaysia. Berusahalah untuk memahami Islam.

www.attakiri.blogspot.com

...Bekerja Untuk Islam..

No comments: