30 July 2009

Ulamak Pelapis akan bersama Sabtu ini

1 OGOS 2009..... Malaysia akan mencatatkan sejarah apabila himpunan menbantah ISA mencapai target 200,000.00 orang rakyat berhimpun. untuk menjayakannya memerlukan gabungan dan kerjasama dari semua pihak yang cintakan keadilan dan kesaksamaan.

1 OGOS 2009..... Malaysia akan mencatat sejarah apabila terdapat 2 himpunan..pertama pembangkang ISA....kedua Pro ISA..siapa mendahului siapa...kita akan saksikan nanti...

Penulis teringat ketika berlaku isu pihak kerajaan meminta hizbullah menyerahkan senjata selepas Hizbullah memenangi peperangan bersama Israel pada tahun 2006. arahan kerajaan di bantah oleh Hizbullah dengan anggapan ini akan menguntungkan israel. oleh itu hizbullah menganjurkan perhimpunan membantah cadangan penyerahan senjata. Hizbullah berjaya mengumpulkan 1 juta orang ahli dan penyokong perjuangan mereka.

pihak kerajaan juga bertindak mengadakan perhimpunan menyokong tindakan kerajaan dan berjaya mengumpulkan 1 juta orang penyokong tindakan kerajaan.

kedua-dua perhimpunan diadakan pada hari dan waktu yang sama. cuma tempat yang berlainan. ketika itu, Lubnan memang berada dalam keadaan yang cukup kritikal.

Alhamdulilllah tidak ada apa-apa kejadian yang buruk berlaku. mungkin rakyat Lubnan sudah matang dalam berhimpun.

Di Malaysia, perhimpunan 2 golongan sekaligus adalah kali pertama berlaku...jadi sama-sama lah kita akan lihat....

target 200,000.00 rakyat membantah ISA tidak akan tercapai dengan jayanya kalau masing-masing tidak memberikan komitmen...

InsyaAllah Ulamak Pelapis akan turun bersama-sama untuk menjayakan himpunan.. selepas ini di harap tidak timbul lagi cakap-cakap yang menyebut bahawa ulamak tidak turun berhimpun.

InsyaAllah kita akan berjumpa di sana sabtu ini dengan pakaian Merah atau hitam... TAPI Bukan Putih.....

www.attakiri.blogspot.com

Bekerja Untuk ISLAM...

No comments: