06 March 2016

Menang sepenggal satu kekalahan?

Oleh : Zulhimi Abd Rahman

Seringkali mereka yang ingin menjatuhkan kredibiliti Tuan Guru Presiden dengan sentiasa menyebut " menang pun sepenggal". perkataan ini menjadi ratib seperti perkataan UG untuk menjatuhkan imej Tuan Guru Presiden.

Ratib ini diulang-ulang seolah-olah tidak mempercayai dan meyakini bahawa kemenangan dan kekalahan adalah milik Allah SWT.

Segala jasabaik PAS sengaja dipadamkan demi mencapai cita-cita iaitu imej Tuan Guru Presiden PAS mesti dijatuhkan. Tujuan diulang untuk dijadikan politik persepsi di mata masyarakat. itulah buruknya politik persespi yang menjadikan perkara yang baik menjadi tidak baik. Inilah juga adalah politik barat yang diajar dan ditanam kepada masyarakat. munasabah kalau ramai mendakwa politik itu kotor jika barat / amerika menjadi acuannya.

Rekod bagaimana kerajaan pimpinan PAS terengganu berjaya mengurangkan kemiskinan daripada kedua termiskin kepada empat termiskin didiamkan sahaja

Rekod bagaimana kerajaan pimpinan PAS terengganu menghapuskan tol di jambatan Sultan Mahmud didiamkan begitu sahaja. Dalam keadaan Kerajaan pimpinan Pakatan Harapan di Pulau Pinang masih tidak mampu menghapuskan mana-mana tol.!

Rekod bagaimana kerapaan pimpinan PAS terengganu berjaya membahagikan lot-lot tanah kepada rakyat sehingga mencecah 50 ribu lot didiamkan sahaja sehingga tidak ada mana-mana kerajaan negeri mampu bertindak sedemikian termasuk kerajaan pimpinan Pakatan Harapan.

Rekod bagaimana kerajaan pimpinan PAS terengganu berjaya meletakkan rujukan tertinggi undang-undang tubuh kerajaan negeri terengganu ialah Al-Quran, Sunnah, Ijma' dan Qias didiamkan begitu sahaja

Rekod bagaimana kerajaan pimpinan PAS terengganu berjaya meluluskan enakmen jenayah syariah di Terengganu bagi menyelesaikan permasalahan jenayah didiamkan begitu sahaja.

Semua rekod-rekod ini dipadamkan dengan hanya menyebut Tuan Guru Presiden PAS gagal di Terengganu kerana menang sepenggal. Sungguh cetek alasan yang dicari

Rekod yang ada sekarang kepada PAS Terengganu ialah semenjak dari tahun 2004 dan ke atas. Kerusi DUN semakin bertambah dari pilihanraya ke satu pilihanraya bermula dari 4 kerusi sehingga ke 15 kerusi. Siapa presiden PAS waktu itu kalau bukan Tuan Guru Presiden.!

Bagi penyerang Tuan Guru Presiden, dinasihatkan lain kali cari idea yang lebih bernas untuk menyalahkan Tuan guru Presiden PAS

Teruskan Perjuangan

Bekerja Untuk Islam

1 comment:

Anonymous said...

Hj Hadi dh jd liability setiap Kali membuka mulut.
Betul Hadi seorang berpengetahuan agama, tp sebagai pemimpin, dia gagal membawa parti ke mercu kejayaan. Buktinya?
Bahtera sendiri dh hampir karam skrg.
Bagi walaun mcm demo ni, memang tk napok kejelekan Hj hadi. Tkper lah krn demo ni wala membabi buta.